söndag 12 december 2010

Mjölk, Nobel och näs-sprej

Igår studerade jag barn. Dansande barn. Sjungande barn. Barn som tycker det är helfestligt att hälla ut jätteglas med mjölk över sig själva och sin mamma och restauranginredning. Fatta att intorkad mjölk börjar lukta inte gott efter några timmar (tror jag i alla fall, jag är förbannat täppt i näsan, jag ska klaga lite mer på det snart).

Alla barn utom de sjungande var mina. Ett försök till snabb och smidig lunch blev matupplevelse från helvetet. Hela dagen ligger faktiskt bra till för Nobelpris i riktigt stor fet skitdag, såhär i Nobelpristider. Och på tal om det; Nobelfest på TV- astrist och fett ointressant, vem FAAAAAAAAAAAAAAAAAAN kollar på det där egentligen????? Det enda som måste vara tråkigare är väl att tvingas vara där själv (bara avundsjuk kanske, men tror på allvar inte det).

(vänta, ska bara snyta mig).

Förutom halvfabrikats-fobi så kan jag också konstatera näs-sprejs-fobi. Det är verkligen en VIDRIG uppfinning, jobbigt bara att det verkar vara det enda som funkar på strejkande, über-täppt fjant-näsa. Jag kommer förmodligen utveckla beroende och dö i näs-sprejs-olycka, jag kan se det framför mig. I fredags kväll övervann jag tillslut min fobi och sprejade hela snoken full. Sov gott ända till 05.50 när minsta parasitsmurfen vaknade och sen blev det bara värre. Oh happy lördag. Oh the joy of children. Oh the evilness of lördagsgodis. Fick betala idag och ligger numera bara 600kr + på klädkontot. Det kommer man fan inte långt med. Nåja. Hello söndag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar