onsdag 12 januari 2011

En snabbis

Fatta att jag har mensvärk från helvetet. Inte tillräckligt illa för att jag ska gå ifrån mina djupt rotade principer och ta en värktablett. Men tillräckligt molande och irriterande för att jag ska ha svårt att tänka på nåt annat. Det var till exempel inte alls för att skriva om det som jag loggade in på det här, vad det nu är, för att skapa inlägg.

Nej, jag har sju minuter till nästa möte och ville bara säga att jag idag fick min första viktbonus. På fejk än så länge förstås, för jag har inte riktigt införskaffat dem, pengarna alltså, men det kan väl inte vara så jävla svårt. Jag får göra som Alex Schulmans fru, Amanda, som tvingar hela familjen att käka blodpudding och soppa hela januari för att kunna tok-shoppa klänningar, skor och smycken på NK. 1000 spänn! Katschhhiiiiinnnggggg!

Och så kan jag dela med mig av lite visdom på en minut (jag kan utveckla det i oändlighet, tro mig, jag är duktig på att babbla): Om du mår dåligt av att vara där du är, så ta ditt ansvar, visa dig själv tillräckligt mycket respekt och kärlek, och flytta på dig, till ett sammanhang där du mår bättre. Hmmm? Låter lätt, men är förstås jättesvårt, ibland, det hajjar jag väl. Men det är bara att välja, vill du ha det lätt och må dåligt, eller jobba lite för det och må mycket bättre?

Bara en minut kvar nu, måste sticka. Tjoooohooooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar