måndag 10 januari 2011

tydlighet, LCHF och OCD

Tjena.

Först och främst måste jag tydliggöra: Jag ÄLSKAR nu-när-du-finns-Linda. Jag garvar inte elakt åt henne som person, det vore ju helt koko, hon verkar vara en fantastiskt sympatisk och skön människa. Jag gråter av skratt-spasmer, för hon skriver ju OTROLIGT roligt.

Och sen tänkte jag meddela att på en vecka med LCHF visar vågen 1,6 kg mindre. Det är bra. Men Zytomierska får säga vad hon vill, detta är inte enkelt. Jag klarade helgen, med godisskålar och chips framför ögonen, med Aladdin-askar och semlor under näsan, men jag grät nästan idag, och kunde FAAAAN inte låta bli att trycka i min några stora matskedar med micro-värmd tomtegröt som jag gjorde till barnens kvällsmat (rester från deras lördags-frukost). Fatta ris. Fatta äckligt händig och redig karl-slok brukar krydda den med lite extra vanillinsocker. Rena kolhydratbomben. Suck.

Nu måste jag obsessive compulsive disorder-packa ner julgransbelysningen. Och sen ska jag nog gå och lägga mig innan jag trycker i mig nåt mer skräp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar