tisdag 12 oktober 2010

H2O, tack!

Jag vet inte hur jag lyckades. Men varje gång jag tar en tugga (ja, jag vet, jävligt äcklig ovana) av mina nagelband, så ångrar jag mig lite, för mina fingrar smakar parfym. Parfym smakar yuk. Jag var helt obegripligt hurtig idag på lunchen  och tränade Bodypump i en timme. Om jag erkänner, så gör jag det varje tisdag. Jag är instruktör till och med (skryt, eller nåt),  egentligen är det bara bevis på min snål- och lathet. Som instruktör får du nämligen träna gratis. Och så är det mycket jobbigare att hitta en ersättare än att bara pallra sig dit och vara sådär obehagligt äppel-käck. Annars brukar ursäkter som "oj, jag är så himla viktig och upptagen på jobbet, har inte tid", eller "sniff, sniff, snuvig" kunna lura mig bort från gymmet, och sådant karaktärslöst beteende måste bekämpas!

Nåväl, efter passet, så duschade jag i alla fall, och gjorde mig vacker (nja, jag sket i att sminka mig, jag har inte sett någon enda person idag på jobbet som jag orkar bry mig om att impa på, och därför har jag också fortfarande mina bekväma dojjor på mig, och stilettosarna ligger kvar i handväskan), och dessutom så måste jag alltså ha snubblat och trillat in i ett helt badkar med tantparfym.

Allergismurfarna på jobbet kommer väl att dö nu i nåt astmaanfall eller liknande. Voj, voj (HAAAAAAAA). Och nu märkte jag att parfymen på mina fingrar måste ha förflyttat sig även till glaset med min dyrt inköpta latte, faaaaaan! Jag brukar ju inte förorda hysterisk renlighet, men jag tror faktiskt att jag ska stifta bekantskap med lite tvål och vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar