tisdag 26 oktober 2010

Hälsningar från schizo-land

Jag vill inte vara en såndär tjej-tjej. Jag föraktar tjej-tjejer. Fjantiga fjoll-smurfar med fingrar som står rätt ut för de kan inte ta i någonting ordentligt, som äter två salladsblad till lunch och läser Glamour eller va fan man nu läser när man är såndär.

Jag vill vara en tuffing, som byter mina egna vinterdäck, har ett par snickarbyxor sådär käckt nära till hands, och läser Vildmarksliv med jord under naglarna. Så att jag längtar efter Soli, som äger en salong och som jag unnar mig en ansiktsbehandling några gånger per år hos, det stämmer liksom inte alls med min självbild. Att jag önskar, hett, att jag var så rik att jag, utan att behöva välja bort något annat, kunde ha råd att göra manikyr en gång i veckan och blåsa håret hos frisören lika ofta. Vill också ha råd med sisådär 10 st sånna där höga klackar som de hade i Sex and the City. Blahniks? VILL HA!!! Och om jag ska passa på att vara riktigt politiskt inkorrekt så önskar jag att jag hade en liten kort pälsjacka också. Och om jag bara inte vore så jävla rädd för sjukhus och sånt äckligt, så skulle jag fettsuga mig och om jag bara inte var så pryd så skulle jag vaxa både det ena och det andra på salong, istället för hemma i badrummet, med illa dåligt resultat.

Nåväl, inget fel på att drömma va? Så jag drömmer om att vandra i fjällen, sova i tält, leva på frystorkad mat och choklad, om potatisland, blomlådor, komposter, hammare och spik. Det gäller att inte fjolla till sig totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar