tisdag 19 oktober 2010

Smal och utsövd

Vilken tisdag. Yngsta lilla barn-smurfan vaknade någonstans mellan 05.00-05.30, ville INTE somna om. Eftersom jorden snurrar runt mig så tror jag förstås att det är för att jag har varit borta lite hur som helst det sista. Jag har ärrat henne psykiskt för livet (JAjajaja, skadan var väl gjord sen tidigare, hahaha, jag dör av skratt, inte). Sen glömde jag jobbdatorn hemma, fick nöja mig med en låne-dito, och naturligtvis funkar ingenting, inga proxy-inställningar för min surfning, inga skrivarinställningar för mina reseräkningsutskrifter, inge java för nåt kul. Inga mp3or. Inga webläsarbokmärken till favoritbloggar etc. Döden var ju nära, som ni förstår.

Och min tilltänkta, blivande PT har minsann inte mailat tillbaka. Hon måste känt min desperation. Jag är liksom pesten, skydd. Ångest, depressioner och självhat är fantastiskt oattraktivt. Så jag måste OMGÅENDE sätta mig på självsvältdiet så att jag kan bli het och poppig och snygg och smal. Sen ska jag börja sminka mig igen, dra på mig stilettosarna, vinna tretti-arton-tusen och köpa massor med frejsiga kläder. Sen ska jag vakna ur min dröm. För att lill-smurfan skriker och minsann INTE tänker missa "Drömmarnas Trädgård" som börjar 06.00 på Bolibompakanalen. SNARK!!! Smal och utsövd? I nästa liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar