måndag 27 september 2010

Cirkus

Bzzzzzz, busy bee. Oj, jag är så himla viktig och upptagen. Taxi, flyg, fram och tillbaka och runt-runt. Laptop och mobiltelefon. Höga klackar, frejsig make-up. Ser ni det framför er? Fancy shit. Har jobbat som svinet idag. Nej. Helt osant.(tror nog att taxichauffören som hade gått upp klockan fyra jobbar som svinet, jag i bästa fall som en liten kulting). Jag har sprungit runt som en skållad råtta och försökt tjingsa på folk. Frågat dem om de hade allt de behövde för att kunna göra sitt jobb. Om de sa nej, så försökte jag fixa det. Med varierad framgång (osant igen, helt konstant oframgångsrikt, snarare, nej, det var också osant, jag fixar en hel del, men storyn blir ju kass då). Emellan allt flängande och tjingsande och låtsas-jobbande, så läste jag lite mail, och fick bekräftat att jag är en jävla klubba som inte ens kan hålla koll på min egen mailbox. Kontrollerat kaos tror jag att den är. Okontrollerat kaos ligger närmare sanningen. Det känns som om jag fortfarande värmer upp efter semestern. Blir startsträckan efter ledighet längre ju äldre man blir? (GAMMMMMMAL???!!!)

Ok, det var dagens trampa-på-mig-själv-så-att-jag-inte-exploderar-av-självgodhet-övning. Den kanske inte gick så bra. Jag brukar låtsas att jag kan vara självkritisk, men i själva verket är jag så övertygad om min egen jävla förträfflighet att jag borde käka lite humble-pills. Eller så är det precis sån här man måste vara för att överleva den vansinniga cirkus som kallas livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar