onsdag 8 september 2010

Nästa liv som ökenpadda?

Jag korr-läste ett inlägg som jag hade skrivit, raderade hela inlägget, och konstaterade att det svåra är inte att skapa en blogg. Det svåra är att inte fylla den med trams. Med ointressanta berättelser från mitt obetydliga liv. Idag har jag inte hetsat upp mig över någonting. En förlorad dag. Bortsett från en extremt jäkla superfet, JÄTTESTOR, lång, röd-rosa, lurvig larv som jag såg mitt på vägen, när jag cyklade fram i godan ro, och min knasiga instinkt att rädda den till diket. Det kanske är värt att nämna. Kanske kan min goda gärning ge mig en guldstjärna i kanten och rädda mig från att återfödas som ökenpadda eller nåt i nästa liv. Såvida det inte var en asfaltslarv (som ju självklart, det hör man ju på namnet, lever på asfalt, av asfalt, med asfalt och dör utan kontakt med den). Då är jag fet-körd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar