fredag 3 september 2010

Jag - talanghataren

Jag har försökt många gånger, att skriva dagbok. Jag har aldrig lyckats mer än max ett par veckor i sträck. Jag tror på allvar att jag tråkar ut mig själv. Mitt liv är outsägligt tråkigt. Inga stora dramer, inga konflikter, inga passionerade historier. Jag vill gå och lägga mig bara jag skriver dessa rader. Därför har jag verkligen våndats i min längtan efter att skriva en blogg. VARFÖR ska jag skriva en blogg? Jag har ingenting intressant att skriva.

Men jag kanske kan skriva om INGENTING, på ett intressant sätt? Eller roligt? (Haha, bra tänkt). I jakt på inspiration så sökte jag tidigare idag lite på måfå i bloggosfären. Jag hade tålamod att läsa en. Hon skrev om sitt tecknande, och lade ut massor med bilder (fint, fint, fint). Jävligt imponerande. Suck. Fattar ni? Hon var så jävla talangfull, så hon kunde ägna en hel blogg (och dessutom en extra web-site om jag förstod det hela rätt) åt bara ETT ÄMNE. Äckligt. Om jag skrev en såndär hat-blogg nu så skulle jag kunna utveckla min avsky för alla talanger som alla andra har. Det handlar såklart endast och enbart om avundsjuka. Jag är en sån, som efter dryga trettio år, fortfarande funderar på vad jag ska bli när jag blir stor. Det innebär något av följande:
1. Jag är (någorlunda, eller möjligtvis helt) talanglös (har åtminstone ingen stor, omvälvande, i omvärldens ögon viktig, talang)
2. Jag är för blind, alternativt för korkad, för att se min stora, fantastiska, befintliga talang
3. Jag har många, många små talanger, som även om de inte glänser individuellt, tillsammans bildar en unik och härlig människa (yuk, jag kräks, var kom den där käcka sörjan ifrån???)
Nu måste jag verkligen borsta tänderna och gå och lägga mig innan jag spyr ur mig fler otäckheter. Hoppas ni sover gott där ute, nu eller snart. Att sova är verkligen underskattat. SLUTA SKRIVA!!! (hejdå)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar